Budapest

A budapesti csoport kezdeményezője egy roma oktatási szakértő volt, aki szülőként szeretett volna részt venni a csoport munkájában. Gyermekei egy olyan IX. kerületi iskolába járnak, mely nem is oly rég még erősen szegregált, cigányiskolának számított. A Molnár Ferenc Iskola egy igazgatóváltással és a hejőkeresztúri KIP (Komplex Instrukciós Program) módszer bevezetésével menekült meg a szegregált iskola bélyegétől. A változáshoz nem csak egy új igazgató és egy új módszer kellett, hanem az iskola környezetének rehabilitációja, mely lakosságcserével járt. Az iskola minőségének javulása és a lakosságcsere sajnálatos módon a roma gyermekek kiszorulását is eredményezte annak ellenére, hogy mutatója az ideális 25%-os roma arányt mutatja.

Az életre hívott szülői csoport egyik fő célja, hogy az iskolában kezdő roma gyermekek kapjanak helyet az iskola azon népszerű osztályaiban, mely helyekért nagy versengés folyik.

Másik cél a Láthatatlan Tanodával való együttműködés volt. A Láthatatlan Tanoda a CFCF Alapítvány keretein belül indult projekt. Célja, hogy VIII. kerületi hátrányos helyzetű gyerekek számára lehetőséget kínáljon az integrált oktatásba való bekerüléshez. A programban önkéntes mentorok segítik az iskolai helytállást, továbbtanulást. Az óvodásoknál készségfejlesztéssel, az iskolásoknál tantárgyi felkészítéssel támogatja a gyerekeket és családjaikat. 

A csoport szeretett volna együttműködni a VIII. kerületi Láthatatlan Tanodás családokkal segítve őket abban, hogy gyermekeik élhessenek a szabad iskolaválasztás jogával.

A Mellém ülsz? programban résztvevő gyerekek rendszeresen jártak a Láthatatlan Tanodás kalandorok klubjába. A budapesti csoport legnagyobb eredményének tartjuk, a szülői csoport gyermekei és az Láthatatlan Tanodás gyermekek közötti barátság alakult ki.

https://norvegcivilalap.hu/

http://okotars.hu/